Nowoczesne instalacje LPG do samochodów

Samochody ciężarowe

Jesteśmy jedynym w rejonie jeleniogórskim zakładem, montującym samochodowe instalacje gazowe do diesli. Montując takową instalacje zyskujecie Państwo więcej niż możnaby się spodziewać. Przedstawiamy państwu istotne informacje dotyczące tej nowości na Polskim rynku. Montujemy polskie instalacje firmy OSCAR N DIESEL. Nie spotkacie się z tym produktrm poza granicami Polski! A teraz do sedna. System podwójnego paliwa diesel-gaz do silników wysokoprężnych pozwala na pracę na mieszance oleju napędowego i gazu, osiągając znaczne oszczędności kosztów i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Wyniki ekonomiczne i ochrona środowiska są ściśle zależne od ilości gazu dodanej do mieszanki powietrza/paliwa w celu poprawy procesu spalania. Nasz system wtrysku gazu wykorzystuje zaawansowany moduł komputera, który steruje przepływem gazu w najnowszych jak i starszych silnikach wysokoprężnych.
Zasada działania systemu polega na dotryskiwaniu pewnej ilości paliwa gazowego do kolektora dolotowego tak, by silnik mógł pracować na mieszance oleju napędowego i LPG/CNG. W rezultacie, silnik pracuje „czyściej” (efekt czarnej chmury spalin wylatujących z wydechu przy dużym obciążeniu zostaje praktycznie wyeliminowany) i wytwarza moment obrotowy o nawet 30% wyższy niż w przypadku zasilania wyłącznie dieslowskiego. Układ umożliwia zastąpienie aż do 50-60% oleju napędowego gazem (LPG lub CNG), co skutkuje obniżeniem bieżących kosztów eksploatacji o 20-25% (przy założeniu, że litr ON kosztuje dwukrotnie więcej, niż litr LPG czy metr sześcienny CNG). Zastosowanie wtryskiwaczy gazowych EG2000 zapewnia precyzyjne dawkowanie dodatkowego paliwa w każdym zakresie pracy silnika. Ilość potrzebnego w danej chwili gazu jest obliczana na podstawie danych z czujnika położenia przepustnicy (TPS), przepływomierza powietrza czujnika prędkości obrotowej.

Główne zalety systemu OSCAR-N DIESEL, które odróżniają go od podobnych produktów dostępnych na rynku, to:

  • Możliwość wtryskiwania gazu jednopunktowo, w centralnej części kolektora, lub wielopunktowo, przez każdą komorą spalania osobno. Tę drugą metodę można stosować w jednostkach o maksymalnie ośmiu cylindrach. Każdy z wtryskiwaczy jest sterowany osobnym sygnałem.
  • Zaawansowana korekta czasów wtrysku gazu na bazie danych z TPS, MAP, czujnika prędkości obrotowej i wartości temperatury gazu.
  • Ciągłe monitorowanie wtrysku oleju napędowego – gdy ustaje, dopływ gazu zostaje również odcięty. Jest to szczególnie użyteczne podczas jazdy z użyciem tempomatu lub ogranicznika prędkości. Funkcja ta zapobiega stratom wynikającym ze zbyt dużej ilości wtryskiwanego paliwa gazowego, a więc dodatkowo poprawia ekonomikę eksploatacji dwupaliwowego pojazdu.
  • Wbudowany emulator ciśnienia paliwa w listwie Common Rail oraz emulator ciśnienia doładowania obniżają dawkę paliwa dieslowskiego podczas jazdy na gazie.
  • Automatyczne zbieranie i zapisywanie map wartości zapłonu stukowego podczas pracy na dieslu i mieszance gazowo-dieslowskiej.
  • Dodatkowe zabezpieczenia silnika, takie jak czujniki temperatury spalin czy czujnik spalania stukowego, które zapobiegają nadmiernej dawce gazu w mieszance. Na podstawie danych z czujników, system automatycznie dobiera dawkę dotryskiwanego LPG/CNG.
  • Wbudowana magistrala CAN do podłączania urządzeń zewnętrznych, np. wariatora wyprzedzenia zapłonu typu EG DYNAMIC, układu OBD pojazdu, itp.
  • Proste i intuicyjne oprogramowanie z wgranymi domyślnymi mapami wtrysku oraz dodatkową możliwością precyzyjnego strojenia z pomocą naszego Działu Technicznego za pośrednictwem Internetu, co czyni kalibrację prostą jak nigdy dotąd.

Najważniejsze jest to, że system ten nie wymaga żadnej modyfikacji silnika, jest nieinwazyjny, działa całkowicie niezależnie od fabrycznego sterowania silnikiem. Jest prosty w montażu i może być dostrojony do indywidualnych potrzeb klienta.
W wyniku zwiększenia wydajności spalania oleju napędowego wtryskiwanego do komory spalania, mniej oleju jest potrzebne do przejechania każdego kilometra, w związku z tym zwiększa się zasięg pojazdu na jednym zbiorniku. Udokumentowane dowody wskazują na oszczędności paliwa rzędu 20-25% Nie wspominając już o wzroście momentu obortowego (do 30%), zapewniającemu lepsze osiągi i dynamikę pojazdu. Zmniejsza się też hałas jednostki napędowej oraz jej zużycie, a jazda staje się bardziej ekologiczna!

Montaż takowej instalacji jest znacznie dłuższy niż w porównaniu z silnikami benzynowymi, ponieważ trwa ok. 3 dni. Procedura montażu jest podobna do tej z benzyny, staramy się aby było to jak najbardziej schludne i mało widoczne dla ludzkiego oka.
Im nowsze auto, tym lepiej.

W skład zastawu instalacji wchodzi:

  • OSCAR-N DIESEL ECU (Elektroniczna jednostka sterująca
  • Kompletna wiązka
  • Przełącznik
  • Czujnik spalania stukowego
  • Czujnik temperatury spalin i powietrza dolotowego
  • Czujnik płynu chłodzącego
  • Reduktor
  • Filtr fazy lotnej
  • Wtryskiwacze EG2000
  • Drobne elementy montażowe

Zaufały nam już takie firmy, jak:

  • Telewizja „Dami”
  • Firma transportowa „Chadży”
  • Firma transportowa „Janpol”
  • firma transportowa „Hampel”

Jeżeli oni nam zaufali to i Ty możesz, dzięki temu dużo zyskasz Ty i środowisko!